Diagnoza i terapia dzieci z wyzwaniami rozwojowymi.

Joanna Andrzejczak

logopeda, pedagog specjalny

Studia pierwszego stopnia ukończyłam na na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku Pedagogika Specjalna, specjalność: logopedia – profilaktyka i terapia. Jestem również absolwentką studiów magisterskich na Uniwersytecie im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy na kierunku pedagogika ogólna, moduł logopedia. W trakcie studiów odbyłam uczestniczyłam w działaniach wolontariackich, odbyłam wiele praktyk oraz obserwacji, aby jak najwcześniej poznać praktykę logopedyczną. Podczas studiów drugiego stopnia rozpoczęłam pracę w przedszkolu specjalnym jako pedagog specjalny oraz logopeda. Obecnie pracuję z dziećmi z wyzwaniami rozwojowymi, opóźnionym rozwojem mowy, afazją, apraksją i zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W swojej pracy kieruję się dobrem i potrzebami dziecka oraz jego rodziny, która jest fundamentem terapii. Staram się, aby każde spotkanie z podopiecznym było dopasowane do jego potrzeb, możliwości i aby za każdym razem wychodził z gabinetu z małym sukcesem.
WAŻNIEJSZE KURSY I SZKOLENIA:
  • Badanie logopedyczne dzieci w wieku 2-8 lat
  • Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach
  • Terapia małego dziecka z ASD
  • Terapia logopedyczna małego dziecka (od 2 do 5 roku życia) w przypadku ORM, afazji dzie-cięcej, ASD – praktyczne rozwiązania
  • Nie mówi? Jak poprowadzić spotkanie diagnostyczne różnicujące zaburzenia komunikacji u małego dziecka
  • Skojarzenia do mówienia
  • Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej wg zasad motorycznego uczenia
  • Warsztaty wywoływania głosek w ujęciu motorycznym
  • AAC – Tworzenie i wprowadzenie indywidualnego narzędzia do komunikacji
  • Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia – podejście autorskie
  • Werbogesty – od gestu do słowa i będzie rozmowa
  • Elastyczny terapeutyczny taping w logopedii/neurologopedii podejście Esther de Ru
  • Terapia miofunkcjonalna dzieci w wieku 2-6 – praktyczne rozwiązania
  • Wprowadzanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób z wieloraką niepełno-sprawnością
  • Masaż logopedyczny wzmacniająco-usprawniający oraz rozluźniająco-usprawniający dotyczą-cy strefy orofacjalnej
  • Diagnoza skróconych wędzidełek jamy ustnej w aspekcie logopedycznym
  • Niemowlak u logopedy, część I”. Opieka logopedyczna nad niemowlęciem – wprowadzenie i część II Miobobo. Krótkie wędzidełko języka u niemowląt – podejście praktyczne
  • Karty Oceny Logopedycznej Dziecka – KOLD – test do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesią-ca do ukończenia 9 roku życia”. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy dziecka.

W swojej pracy kieruję się dobrem i potrzebami dziecka oraz jego rodziny, która jest fundamentem terapii. Staram się, aby każde spotkanie z podopiecznym było dopasowane do jego potrzeb, możliwości i aby za każdym razem wychodził z gabinetu z małym sukcesem.

Opinie pacjentów